سال های قبل که در مقطع دبیرستان بودم
کلاس های درس عربی
معلم پیشنهاد داد برای یادگیری بهتر کلمات و صرف نحو
قواعد را روی برگه های کوچک همیشه همراه داشته و بخوانیم
تکرار مکرر
تا ملکه ذهن شود
؛؛
این سال ها تجمل گرایی . مصرف گرایی و بدپوششی
تکرار مکرر تبلیغات صداوسیما ست
؛؛
کار به جایی میرسد که نوجوان پوشش نامناسب را برتر می داند
مزه ی تلخ بادام در اولین بار جویدن در زندگی

پیامک 

پیامک بالا رو چند وقت قبل در شبکه افسران نوشتم . ساده بود حرف دلم بود 

اگه از جنبه دیگری نگاه کنیم صداسیما ایران شامل بیش از 150شبکه رادیویی تلویزیونی هست . هرچند که میگن قدرت رسانه این روزا پایینه اما من نظرم برعکسه و صداسیما رو بزرگترین نهاد در ایران می دونم . اگر میخواست و خودش رو باور داشت می تونست مثل شبکه ای هندی و چینی هزارانبرنامه پولی تولید کنه و به کشورهای دیگه بفروشه و درآمدی بیش از درآمد چندساله وزارت نفت داشته باشه و همونطور که هند تونست  . 

حالا از یک جنبه دیگه نگاه کنیم . این همه شبکه تلویزیونی چی برای مردم داشته ؟ برنامه های خبری و گفتگو محور و مستند رو کنار بزارید . آیا بقیه برنامه ها واقعا اون چیزی هست که باید باشه ؟ نیست خب . تک تک سریال ها و برنامه ها علیه سبک زندگی ایرانی هستند . همین الان که می نویسم , مجری شبکه پنج داره میگه : تهران شهری مدرنی هست که بخشی از اون هیچ وقت به خواب نمیره و برخی خیابان ها 24 ساعته در حال خرید و فروش اند 

خب این جمله خانم مجری یعین ایشون اطاعات کمی درباره سبک زندگی مناسب ایرانی ها داره و در نظر ایشون بیدار موندن و لطمه زدن به بدن یعنی خوب . 

نکته دیگه سریال و مجموعه های تلویزیونی . به جز تک وتوک سریال ها مثل وضعیت سفید مختار نامه یوسف پیامبر و آسمان من ؛ دیگه کدوم سریال واقعا طبق معیار های دین ساخته شده  ؟ 

کجاش سبک زندگی رو آموزش میده؟ من خودم افرادی و اساتید دانشگاهی که تو سایتشون می نویسن صداسیما و مدیرانش خیانت کاره و مثلا باید محاکمه بشن رو قبول ندارم . اما خدایی قبول کنید مدیریت این نهاد صد هزار نفری سخته  . 

بحث دیگه تبلیغات تلویزیونی . صبح تا شب میون تمام برنامه ها و جدید کل برنامه ها شده تبلیغات 

چند تا سوال درباره محتوای برنامه های تبلیغاتی صداسیما ؟ موردی می پرسم 

چند تا خونه های ایرانی همیشه یخچالشون اینطور پر از مواد غذاییه ؟ 

چندتا خونه ایرانی بیش از یک یخچال فریزر دارن ؟ 

چند نفر همیشه تو خونه هاشون مهمونیه ؟ 

چند نفر اینطور لباس های رنگارنگ دارن ؟ 

واقعا همه تو خونه اینطور لباس هاس گران قیمت مارک دار می پوشن ؟

چرا همه مردم درگیر مصرف گرایی هستن ؟ 

چرا تو تبلیغ محصولاتشون جوری نشون میدن که فردی محصولشون رو نداره عقب مونده هست ؟ 

چرا همیشه اون فردی که محصولشون رو نداره باید از قشر خاصی باشه وتمسخر بشه ؟ 

چرا این همه تبلیغات بانک ها و موسسات مالی وجود داره ؟ 

چرا صبح تا شب هزاران رپرتاژ تبلیغات روی ذهن جوانان ماست که همه مردم لباس رنگارنگ دارن و مدل موهای عجیب ؟ نکنه صداسیما فکر میکنه اگه یه فرد که حجاب چادر داره برای معرفی سیمکارت های رایتل باشه به حجاب توهین میشه ؟ یا صداسیما فرض میکنه وقتی همه شال پوشیدن یعنی منظور همون مقعنه س ؟ نکنه صداسیما فکر میکنه همه مردهای ایران کت و شلوار میلیونی از ماکسیم دارن ؟ 

به نظر من همون اتفاقی که زمان شاه تو صداسیما میوفتاد الان هم داره تکرارا میشه

اون زمان شاه می خواست از زن ایرانی رو طوری تربیت کنه که هرزه سخن بودن و هرزه پا بودن یک ارزش خوب باشه و نهایت دغدغه زن ایرانی این باشه طلا و جواهرات من از فلان مکانه و یا مرد ایرانی طوری باشه که نهایت دغدغه ش با صدها نفر دوست بودن باشه 

همین موارد با کمی تنزل سطح و تغییر محتوا حالا در سازمان معظم صداو سیما هست 

پایان