بسم اللّه الرحمن الرحیم

ما شاید در زندگی آدم‌های خوبی بشیم و یا بد باشیم یعنی مدام در یک طیف حرکت کنیم. از سمت خاکستری بعضی موقع ها به سمت سفید شدن پیش بریم و یا برعکس از خاکستری به سمت سیاه تر شدن پیش بریم.


شاید با خودمان بگوییم که این کار خوب را انجام دادیم با کار بد دیگری خرابش کردم، پس دعای من مستجاب نمی‌شود!


اما یک حالت‌هایی وجود دارد که در آن هیچ شکی نیست که خدا دعا را می‌پذیرد. مثلاً فرض کنید کسی که می‌بیند به آخر رسیده و تمام راه‌ها بن بست است در آن لحظه هیچ یار و یاوری غیر از خدا ندارد، پس از ته دل خدا را فریاد می زند.


این حقیقت ماجراست که خدایا به غیر از تو کسی نمی‌تواند کمکم کند " الهی و رَبِّی مَن لی غَیرُک" خدایا من بجز تو کیو دارم؟


یکی از این لحظات در هر روز ماه رمضان تکرار می‌شود. زمانی که قبل از اذان بدن دچار ضعف شده است، و یا زمانی که بیرون می‌روید زیر آفتاب می‌چرخید خیلی بیشتر تشنه می‌شوید.


خدایا لیوان آب و یا غذا نزدیکم هست می‌توانم برم بخورم اما بخاطر تو روزه گرفته‌ام، این صدق نیت را به خدا نشان می‌دهد.


من پیشنهاد می‌کنم از امشب به بعد تا آخر ماه رمضان در ده دقیقه باقی مانده تا اذان در آن حالتی که گرسنگی و تشنگی حائل شده یک مداحی از یه عطش گوش کنید.

یک قطره اشک هم که آمد این هم جزء مواردی است که خدا تضمین کرده که بعد از اشک بر امام حسین (ع) من دعا را اجابت می‌کنم.

ما در قرآن داریم { مَن جَاء بِالْحَسَنَةِ} و در روایات آمده یعنی حُب اهل بیت.


در آن دنیا می گویی خدایا من گناهکارم اما اهل بیت و را دوست داشتم این دروغ نیست واقعیته، این دوست داشتن و حُب قیمت دارد و اثر گذار است. یعنی اگر جای فرد خیلی بد باشد بهتر می‌شود حتی در مواردی بعضی‌ها را بهشتی می‌کند. اشتباه کردم اما اهل بیت را دوست داشتم این چیزی که در آنان قلت نیست.


خدایا دو رکعت نماز خواندم فرشته‌ها در جواب می گویند چند دقیقه بعدش خراب کردی صدقه دادم با منت گذاشتن خراب شد. اما آن ضعف بدنی که همان لحظه هست و اشک امام حسینم که معروفه فلذا من اعتقاد دارم این دو در کنار هم می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.


و نکته دیگر از الان می گویم برای شب‌های قدر بهترین دعا ظهور آقا صاحب الزمان را خواستن است حالا کنارش چیز دیگری هم خواستید بخواهید اما اول از ته دل و تمام وجود از خدا ظهور را بخواهید. از همهٔ شما می‌خواهم برای منم دعا کنید.


التماس دعای فرج

علی اکبر رائفی پور

۱۳۹۴/۴/۱۲ 

سایت مصاف

بزرگترین مرجع دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور http://masaf.ir/